HarryHanna

Inte så mycket vettigt att tillägga.

PANNKAKOR! för det är ju torsdag

Publicerad 2009-11-05 13:42:05 i Allmänt

Imorse när jag vaknade så var jag sugen på pannkakor.. till lunch eller så tänkte jag. Men varför inte till frukost istället? Det är ju torsdag dessutom - pannkaksdagen!

Med glada steg gick jag in i köket och öppnade skafferiet, på mitt havregrynspaket står ett jättebra och enkelt recept som lyder såhär :

1 ägg
1 krm salt
4 dl mjölk eller filmjölk
1 ½ dl havregryn
1 dl mjöl (Jag tog gramhamsmjöl. Degen kändes rätt "tung" när jag tog det istället för vetemjöl men det gick ju bra ändå!)

och lite smör att steka i. TADA! Mysfrukost i min ensamhet med P3 och en tidning (DA - Dagens arbete, för industriarbetare.) Var ju inte den gladaste tidningen jag läst i mitt liv men men:P Haha..

Nu ska jag iväg och möta Stina på stan och sedan åka hem till pappa och eventuellt kommer Wille vara hemma med :-). Imorgon så ska Andreas bjuda på mat här hemma i sin lägenhet.. Spännande att se vad han ska koka ihop för något!

Igår gick jag på stan och filosofera.. detta önskar jag mig i julklapp just nu!

Min ÖNSKELISTA till JULEN

 

- Mobil. Min håller på rasa samman, sakta men säkert :-/

 

- Ett halsband. Gärna ett halsband jag kan ha på mig jämt. Som en tunn kedja i guld  eller så.

 

- Böcker om matlagning, Hälsa, Romaner och allt sånt!

 

- Presentkort på Cervera, IKEA och diverse klädbutiker.

 

- Sängkläder

 

- Family guy säsongerna.

 

 

- CD med Eskimo Joe, U2, Eskobar.

Kommentarer

Postat av: Jenna

Publicerad 2009-11-05 14:53:32

Själv äter jag fullkornsvåfflor nu, supergott:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela