HarryHanna

Inte så mycket vettigt att tillägga.

En måndag med ärenden

Publicerad 2009-11-02 13:23:57 i Allmänt

Dagens 2 ärenden är över! Kl. 10 var det jobbcoachen på stan och därefter promenad hem till Bomhus och tandläkaren kl 13. Allt färdigt och klart - och det gick bra :-) Har lite att göra i veckan ang. jobb och sånt, annars får jag skämmas inför coachen nästa vecka om jag inte gör mina utlovade ärenden.

Just nu väntar jag på att pappa ska komma hem. Då ska vi åka hem till Andreas lägenhet och dricka kaffe och fika lite, jag bakade en kladdkaka när jag kom hem hit tidigare idag. Det gick smidigt och jag försökte göra den lite lite nyttigare än original kladdkakan. Vi hade varken socker eller fräscha ägg så  körde utan ägg och tog rörsocker. (det brunare sockret).
Att baka kladdkaka med Kesella har jag också testat på men det har inte blivit någon höjdare de 2 gånger jag bakat med kesella. Det blir mer sockerkaka då typ. Men kesella till scones eller mat är ju toppen förövrigt!

En kaka till kaffet är alltid underbart gott. Det var så jag började dricka kaffe. Men nu är det viktigare att ha kaffe till frukost tycker jag :-)

Här har ni receptet förresten :-) Toppen om man får gäster och inte har några ägg hemma till bakverk!


2,5 dl. socker ( Jag tog 2 dl.)
50 gr. rumsvarmt smör eller margarin
2,5 dl. vetemjöl
1 tsk. bakpulver
4 msk. kakao
1 tsk. vaniljsocker
1 krm. salt (Skippa saltet!?gjorde jag.)
1,5 dl. mjölk


1. Vispa socker och smör/margarin poröst med 1 msk. mjölk.
2. Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt dessa växelvis med resten av mjölken.
3. Vispa i minst 2 minuter.
4. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar botten.
5. Grädda i 150° i 35-40 min.

Kommentarer

Postat av: Ivana

Publicerad 2009-11-02 14:16:50

vilket mysigt inlägg...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela